«ماموستا» پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه
«ماموستا» پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه

امام جمعه پاوه در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران شهرستان پاوه با ایشان ضمن اشاره به اعتراضات سراسری در دانشگاههای آمریکا گفتند: در دانشگاه‌های دنیا تحولی در حال ظهور است که این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ امروز دوشنبه مورخۀ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کردند.

در این دیدار صمیمی ماموستا قادری مطالبی بیان نمودند که چکیده‌ای از سخنان ایشان در ادامه آمده است

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.

ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.

با اجازۀ حضار سه مطلب کوتاه را به عرض می‌رسانم.

مطلب اول: سپاه و عقیدتی سیاسی آن

از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.

در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

مطلب دوم: روز معلم

با شهادت شهید بزرگوار مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد

این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.

به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های ۱-خدمات متقابل اسلام و ایران ۲- جاذبه و دافعۀ علی (ع) پیام ویژه‌تری دارند

امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حدتوان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.

کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است. ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.

شخصی نزد حضرت علی (رض) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمیٰ» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا یا بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.

پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بأیستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.

جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.

نسبت به برادران حاضر یک جمله عرض می‌کنم. رسول گرامی اسلام به حضرت علی (ع) می‌فرماید: «صف لَنا العاقِلُ» عاقل را برایم تعریف کن. حضرت علی فرمود: «العاقِل من یَضَعُ الشیَ مواضِعه» عاقل کسی است هر چیزی را در جای خود بگذارد. حضرت فرمودند: جاهل را برایم تعریف کن. حضرت علی فرمود: «قد قلت» در تعریف عاقل جاهل را هم تعریف کردم جاهل کسی است که هر چیزی را در سر جای خود قرار ندهد. ما از برادران فرهنگی خود انتظار داریم هر چیزی را در جای خود قرار دهند.

و نسبت به خواهران خود نیز چند بیت شعر از مرحوم علامه اقبال لاهوری را عرض می‌کنم.

چه بدی دیدی از آیات خداوند رحیم ...که تو با مذهب اسلام به جنگ آمده‌ای؟

عصمت و دین همه دادی به باد ...که بی چادر و با دامن تنگ آمده‌ای

ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است... ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است

الحمدلله ما نسبت به خواهران و دختران شهرستان ۹۸ درصد راضی هستیم اگر دودرصدی مشکل داریم باید آرام حرکت کنیم و می‌طلبد بیشتر احساس مسئولیت کنیم.

مطلب سوم: روز کارگر

پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.

 به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.

دو جملۀ‌ آخر:

جملۀ اول:

می‌طلبد همه ما یک مقدار تجدیدنظر کنیم و به کتاب و مطالعه برگردیم و تاریخ گذشتگان را فراموش نکنیم. در تابستان سال ۱۳۶۴ آقای فخرالدین حجازی سخنران قبل از خطبۀ جمعۀ ما بود بنده خیلی به حرکات ایشان توجه داشتم. روز مبارکی بود و حضور ایشان را ارج نهادیم. بعد از فوتش آقای بورقانی از وی خاطره‌ای نوشت؛ می‌گوید: در سال ۱۳۵۲ به یک کتاب‌فروشی در تهران رفتم و به صاحب کتاب‌فروشی گفتم کتابی به من بدهید مرا تغییر دهد. جناب ‌آقای حجازی نشسته بود و کتاب «ما چه می‌گوییم؟» از شهید سید قطب را به من داد که مرا تغییر داد. پس توصیۀ این برادرتان مطالعه و خواندن کتاب است چون کتاب‌ها ما را بیدار می‌کنند و زحمات گذشتگان را به ما گزارش می‌دهند.

جملۀ دوم:

همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.

دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.

پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید ظنین انداز میشود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه

• از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
• لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.
• از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


اطلاعات تماس با دفتر

استان کرمانشاه ، شهرستان پاوه ، خیابان امام محمد غزالی، دفتر امام جمعه پاوه

شبکه های اجتماعی

Template Design:Dima Group