«ماموستا» پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه
«ماموستا» پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه

یکصد و بیستمین کلیپ کوتاه هفتگی حاج ماموستا ملاقادر قادری منتشر گردید.

متن فارسی و ترجمه شده این کلیپ در ادامه آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ یکصد و بیستمین کلیپ کوتاه هفتگی حاج ماموستا ملا قادر قادری با موضوع " خدای ما هم رحمان است و هم منتقم (در مقابل پروردگار هم دلخوش باشیم و هم نگران) " در مورخ  ۱۱/۰۲/۱۴۰۳ منتشر گردید.

الحمدلله ربّ العالَمین ثم الصلوة والسّلام علی امام المتَّقین سیِّدِنا و مولانا مُحمَّدٍ و عَلیٰ آله وصحبِهِ اَجمَعین

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

عزت و سربلندی و سلامتی و سعادت همۀ برادران و خواهران مؤمن و خداپرست و خداجوی را که به بحث ما گوش می‌دهند و علاقمند به اسلام و محب رسول‌الله (ص) هستند از خداوند متعال خواستارم و در محضرش می‌گویم:

خداوندا؛ به خاطر عظمت و جاه و جلال و اسماء الحسنایت به خواهران و برادران ایمانی‌ام عزت و سلامتی و سعادت عطا فرما و به بنده توفیق عطا کن این مطلب را به شیوه‌ای بیان کنم از من راضی باشی و پیامبر عزیز هم خوشحال باشد.

عزیزان من؛ موضوعی را که بنده امروز آماده کرده‌ام موضوعی است تحت عنوان خدای ما هم رحمان و رحیم است و هم منتقم و شدیدالعقاب

بله؛ پروردگار و خالق و خدای ما هم رحمان است و هم منتقم و شدیدالعقاب و هم صاحب وعد و هم صاحب وعید است و به کمترین خیرات و کمترین سیئات رسیدگی می‌کند. «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» مثقال ذره‌ای در درگاه پروردگار فراموش نمی‌شود.

خداوند متعال در آیه ۲۹ سورۀ مبارکۀ انفال ما بندگانش را راهنمایی می‌کند که چگونه قدم برداریم تا صاحب خیر دنیا و آخرت شویم و در چه راه و مسیری دچار خسران و بدبختی می‌شویم و پروردگار با ما برخورد می‌کند.

خداوند متعال می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ» مسلمانان؛ گوش کنید، اگر شما تقوای الهی را رعایت کنید و در نشست‌وبرخاست و صحبت کردن خدا را فراموش نکنید، خداوند متعال زمینه‌های روشن در زندگی شما فراهم می‌کند و راه درست را به شما نشان می‌دهد و از گناهان و اشتباهات شما چشم‌پوشی می‌کند چون خداوند صاحب فضل و جایگاه عظیم و رحمان و رحیم و لطیف و غفور است و نسبت به بندگانش لطف و کرم و بزرگواری دارد؛ اما اگر دچار گناه و اشتباه شویم و توبه نکنیم خداوند از ما انتقام می‌گیرد.

قوم فرعون حضرت موسی (ع) را خیلی اذیت کردند. حضرت موسی سال‌های سال زحمت کشید اما به او گوش ندادند و توجه نکردند و کفر و عصیان و شرک و بی‌دینی و فساد و ظلم آنان روزبه‌روز بیشتر می‌شد.

و حضرت موسی به دستور خداوند مصر را ترک نمود، خداوند متعال از قوم فرعون ناراحت شد و در آیۀ ۵۵ سورۀ مبارکۀ زخرف می‌فرماید: «فَلَمَّا آسَفُونَا انْتَقَمْنَا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ» وقتی کاری کردند که سبب عصبانیت ما شد، از آنان انتقام گرفتیم و همگی آنان را در دریای نیل غرق نمودیم.

این آیه درسی دارد که اگر عبدان پروردگار دچار عصیان شوند و به خود و دیگران ظلم کنند، با آنان برخورد می‌کند و رحمت خود را از آنان دریغ می‌کند و حاکمی ظالم را بر آنان مسلط و آنان را دچار شر و آشوب می‌کند و افراد ناباب مزاحم زن و زندگی و خانوادۀ آنان می‌شوند

برای آنکه بدانیم و مطمئن باشیم که اگر خوب باشیم و خوبی کنیم به ما خوبی می‌کنند، به خدمت آیۀ ۱۶ سورۀ مبارکۀ جن می‌رسیم که پروردگار متعال می‌فرماید: «وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا» اگر مخلوقات من درست قدم بردارند و خداشناس باشند، من هم نعمت و باران را بر آنان ارزانی می‌دارم و به زمین‌های آنان برکت می‌دهم پس ما می‌توانیم برای خودمان کار کنیم و عامل خیر دنیا و آخرت خود باشیم.

اضافه بر این‌ها اگر گناه و ظلم کنیم و غافل باشیم خداوند متعال در آیۀ ۱۰ سورۀ مبارکۀ الحاقه هشدار می‌دهد و می‌فرماید: «فَعَصَوْا رَسُولَ رَبِّهِمْ فَأَخَذَهُمْ أَخْذَةً رَابِيَةً» به پیامبر خود دروغ گفتند و ما هم آنان را به عذابی سخت و شدید گرفتار نمودیم و برای بعضی طیراً ابابیل و برای بعضی دیگر باد صرصر را فرستادیم و بعضی دیگر را در زمین فرو بردیم

به‌عنوان نتیجۀ بحث به خدمت آیۀ ۶۶ سورۀ نساء می‌رویم که خداوند متعال می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُوا مَا يُوعَظُونَ بِهِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِيتًا» و اگر آن قوم و اقوام دیگری پندها و اندرزهایی را که توسط پیامبرانشان به آنان داده می‌شد انجام می‌دادند، برای آنها بهتر و به نفعشان بود؛ و موجب تقویت ایمان آنها می‌شد و در دنیا آرامش داشتند و اگر خلاف آن موعظه‌ها کار می‌کردند برایشان گران تمام می‌شد پس خودشان می‌دانند که به واعظین گوش دهند یا ندهند. اگر به واعظین گوش دادند به نفعشان تمام می‌شود.

ما هم در این عصر که عصر فتنه و بگیروببند و حاکمیت فضای مجازی است دعا کنیم خدای تبارک‌وتعالی ما را از مسیر منحرف نکند و از عذاب خداوند و انتقام پروردگار و از مرگ فُجئه بترسیم درحالی‌که حساب‌وکتاب نکرده باشیم و از خداوند بخواهیم عمری به ما عطا فرماید که همراه با آگاهی و دانش و عمل نیک باشد و وقتی هم با دنیا و اهل‌بیت خداحافظی کردیم، با سربلندی به حضور پروردگار برسیم. ان‌شاءالله

رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ و صلّیٰ اللهُ تَعالی عَلیٰ سَیِّدِنا وَ مَولانا مُحَمَّدٍ وَ عَلیٰ آلِهِ و صَحبِهِ اجمعین

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه

• از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
• لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.
• از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


خبرخوان

اطلاعات تماس با دفتر

استان کرمانشاه ، شهرستان پاوه ، خیابان امام محمد غزالی، دفتر امام جمعه پاوه

شبکه های اجتماعی

Template Design:Dima Group